پنج خطای بیمه‌ای اعضای خانواده


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 1 تير 1396
بازدید : 559
نویسنده : محسن قاسمی

پنج خطای بیمه‌ای اعضای خانواده

وقتی که پای انتخاب بیمه به میان می‌آید، شاید ساده‌ترین راه این باشد که در میان دوستان‌تان پرس‌وجویی کنید یا اینکه شرکتی را انتخاب کنید که همان روز آگهی‌اش را هنگام دیدن سریال مورد علاقه‌تان از تلویزیون دیده‌اید ، شاید هم شعار احساسی‌ای که روی یکی از بیلبوردهای تبلیغاتی دیده‌اید، نظر شما را به خودش جلب کند و فوری برای خرید اقدام کنید. اما باید بدانید اگر بیمه‌تان را براساس هرکدام از این راه‌ها انتخاب کنید، احتمال اینکه به زودی پشیمان شوید خیلی زیاد است. مثل هر کسب‌وکار دیگری، شرکت‌های مختلف بیمه هم قیمت‌های خاص خودشان را دارند. علاوه بر این، خدماتی که هرکدام از آنها ارائه می‌دهند از میزان پوشش گرفته تا سرعت پاسخگویی و میزان رضایت مشتریان آنها متفاوت است. پس حتما قبل از خرید بیمه باید حسابی تحقیق کنید. احتمالا الان دارید فکر می‌کنید انتخاب بیمه مناسب عجب کار سخت و ناجوری است! اما اصلا این‌طور نیست. لازم نیست تمام قوانین مربوط به بیمه را بدانید و وقت زیادی بگذارید یا در مورد انتخاب بهترین بیمه موجود دچار وسواس شوید، فقط کافی است اشتباهات رایج را بشناسید و برای آنها راه‌حل داشته باشید. البته از همین حالا به شما این خبر خوب را می‌دهیم که راه‌حل همه این اشتباهات چندان هم سخت نیست.

اشتباه اول: مطلع نبودن از خطرات احتمالی، انواع بیمه و تعرفه‌های آنها

هرکسی بنا به شرایط زندگی، محل کار و زندگی، نوع کار و… در معرض خطرات مشخصی قرار دارد. مثلا شخصی که مقادیر زیادی مواد اشتعال‌زا در مغازه‌اش دارد، خیلی بیشتر از شخصی که در یک شرکت کوچک اداری کار می‌کند، در معرض آتش‌سوزی است.

۱. بیمه‌ شخص ثالث

این بیمه از نظر قانونی برای تمام صاحبان وسایل نقلیه «اجباری» است.

۲. بیمه بدنه

بیمه‌ بدنه برخلاف بیمه شخص ثالث از نظر قانونی اجباری نیست، اما با توجه به اینکه این بیمه اتومبیل شما را در مقابل خطراتی مانند تصادف، آتش‌سوزی، انفجار و سرقت تحت پوشش قرار می‌دهد، شاید بد نباشد به‌طور جدی به این بیمه هم فکر کنید.

۳. بیمه آتش‌سوزی

با این بیمه می‌توانید واحد مسکونی، صنعتی یا تجاری خود را در برابر آتش، انفجار یا صاعقه بیمه کنید.

۴. بیمه حوادث

بیمه حوادث انفرادی، حوادثی از جمله فوت، نقص عضو، از کار افتادگی دائم و کامل و نیز از کارافتادگی روزانه و هزینه درمان ناشی از جراحات بدنی‌ای که در طول ۲۴ ساعت بعد از حادثه اتفاق بیفتد را شامل می‌شود.

۵. بیمه مسوولیت

همان‌طور که از اسمش پیداست، این بیمه مخصوص مشاغل است. طبق این بیمه، مسوولیت حرفه‌ای افراد در قبال دیگرانی که دچار آسیب جسمانی، روانی یا فوت شده اند تحت پوشش قرار می‌ گیرد.

۶. بیمه حمل‌ونقل

بیمه حمل‌ونقل کالا زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بخواهیم کالایی را در جریان حمل‌ونقل بیمه کنیم.

۷. بیمه عمر

بسیاری از افراد زمانی که نامی از بیمه عمر به میان می‌آید به فکر پوشش در صورت فوت می‌افتند یا اینکه تنها به‌دنبال دریافت مستمری در آینده هستند، در حالی‌که این نوع بیمه به‌عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری مطمئن برای آینده‌‌تان محسوب می‌شود و شما می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط خود و درک تفاوت این نوع سرمایه‌گذاری با موارد دیگر، به‌خوبی از آن استفاده کنید.

اشتباه دوم: انتخاب ارزان‌ترین بیمه موجود

همه افراد به یک اندازه در معرض ریسک‌های مختلف مثل سوانح رانندگی، آتش‌سوزی و… قرار ندارند.

آیا شما تنها نان‌آور خانواده هستید؟ آيا برای رسیدن به محل کارتان باید مسافتی طولانی را طی کنید؟ آیا اتومبیل شما در رده اتومبیل‌هایی با امنیت پایین قرار دارد؟ آیا با ماشین شخصی‌تان زیاد به خارج از شهر سفر می‌کنید؟ آیا کارتان ایجاب می‌کند شب‌ها رانندگی کنید؟ آیا معمولا اتومبیل‌تان را خارج از پارکینگ پارک می‌کنید؟

اگر پاسخ‌تان به برخی از این سوالات مثبت است، بهتر است به حداقل بیمه که قانون آن را اجبار کرده (همان بیمه شخص ثالث) قناعت نکنید و به بیمه بدنه، بیمه سرقت و… هم فکر کنید و تعیین کنید به کدام‌یک از بیمه‌ها نیاز دارید و برای هرکدام سقف پوششی که با شرایط زندگی، کار و توان مالی شما سازگاری دارد، چه میزان است..

اشتباه سوم: درگیری با انبوهی از اطلاعات تخصصی

معمولا هر کارشناس بیمه در شاخه مشخصی مثل بیمه شخص ثالث، آتش‌سوزی و… تخصص دارد. معمولا زمانی که شما قصد دارید بیمه‌ای را خریداری کنید، برای جمع‌آوری اطلاعات تصمیم می‌گیرید از مشاوره این کارشناسان کمک بگیرید و از طرفی برای هر نوع بیمه باید جداگانه به کارشناسی در همان زمینه مراجعه کنید،

اشتباه چهارم: فراموش کردن تاریخ سررسید بیمه

حادثه خبر نمی‌کند!‌ یادتان باشد که هیچ‌کس برای اتفاق‌های ناگوار برنامه‌ریزی نمی‌کند، پس اجازه ندهید حتی یک لحظه هم از سررسید بیمه‌تان بگذرد.

اشتباه پنجم: ندانستن سقف پوشش بیمه‌ها

برای انتخاب بیشترین میزان پوشش بیمه شخص ثالث تردید نکنید. میزان هزینه سطوح مختلف پوشش بیمه شخص ثالث، تفاوت قابل‌توجهی ندارند، اما اگر خدای نکرده دچار سانحه شوید، میزان جبران خسارت تفاوت زیادی خواهد داشت

 

www.gopasargad.com

www.gopasargad.ir

 

برچسب ها : جدول بیمه عمر ، جدول محاسبات بیمه عمر ، پرداخت بیمه عمر ، بیمه پاسارگاد , بیمه عمر , بیمه عمر پاسارگاد , بیمه عمر مکمل بازنشستگی , بیمه مستمری





:: برچسب‌ها: جدول بیمه عمر ، جدول محاسبات بیمه عمر ، پرداخت بیمه عمر ، بیمه پاسارگاد , بیمه عمر , بیمه عمر پاسارگاد , بیمه عمر مکمل بازنشستگی , بیمه مستمری ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بیمه عمر پاسارگاد و آدرس golifeinsurance.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 524
بازدید ماه : 761
بازدید کل : 43624
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com