چشم انداز بیمه عمر در 10 سال آینده


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 3 دی 1395
بازدید : 859
نویسنده : محسن قاسمی

چشم انداز بیمه عمر در 10 سال آینده 

برای آنکه به چشم اندازی در خصوص بیمه عمر در کشور دست یابیم نیازمند آن هستیم تا اطلاعات کلی در مورد وضعیت جمعیت ، اشتغال ، اقتصاد و سایر بخش های اساسی را در دست داشته باشیم و همه آنها را در کنار هم تحلیل نماییم. البته که این امر برای ما با منابع اندکی که در اختیار داریم ناممکن است. ولی من به سهم خود می کوشم با توجه به اطلاعات آماری پراکنده موجود در این خصوص نوشتاری را مهیا نمایم.

جمعيت يكي از اركان به وجود آمدن كشورها است كه در كنار جغرافياي مناسب مي تواند باعث افزايش قدرت يك كشور شود. جغرافيا يك عامل تقريباً ثابت و تغييرناپذير در طول زمان است در حالي كه كه جمعيت يك كشور تحت تأثير عوامل مختلفي قرار دارد و در طول زمان مي تواند در معرض تغييرات فراواني قرار بگيرد.

جمعیت سالمند کشو در حال افزایش است که این امر موجب خواهد شدکه چتر حمایتی دولت در خصوص بیمه بازنشستگی، تامین اجتماعی و... افزایش یابد که به معنای باری مضاعف بر دوش بخش اقتصادی دولت است که با وجود ۴۷ درصد سالمند در ۸۰ سال آینده بخش عظیمی از قوای اقتصادی کشور مصروف تامین هزینه های حمایتی مذکور خواهد شد. همین امر نشان دهنده ناکارآمدی احتمالی سیستم های تامین اجتماعی است که لزوم داشتن بیمه نامه های دیگر را به روشنی بیان می نماید.

«همین امروز بیمه نامه عمر تهیه نمایید»

این امر چگونه در حال رخ دادن است؟

اگر نگاهي به زمينه‌هاي تاريخي تحولات جمعيت ايران داشته باشيم، متوجه مي‌شويم که نرخ شديد رشد جمعيت کشور که در سال‌هاي نخست پس از انقلاب اسلامي(1357) شروع شده بود، در سال‌هاي اخير تا حد زيادي کاهش يافته است. درصد رشد سالانه جمعيت كشور طي سال‌هاي 1385-1375 در كل كشور 61/1 درصد بوده كه مقايسه آن با رشدهاي متناظر 91/3 درصد در دهة 1365– 1355 و 96/1 درصد در دهه 75 – 1365 حاكي از تحولي اساسي و افت اساسي ميزان‌هاي رشد جمعيت است.

بر اساس سناریو رشد پایین جمعیتی که سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۰ منتشر کرده است اگر ایران به همین صورت به ادامه جایگزینی جمعیتی بپردازد و برنامه ای برای تعادل آن نداشته باشد در ۸۰ سال آینده جمعیت ۳۱ میلیونی را تجربه خواهد کرد که ۴۷ درصد آن را افراد سالمند بالای ۶۰ سال را در برمی گیرند (که همه آنها در سن بازنشستگی و مستمری بگیری هستند). ایران در حال حاضر نیز جز ۱۰ کشوری است که به سرعت به سمت کهن سالی در حال حرکت است و در جایگاه ششمین کشور جهان قرار دارد که افراد آن به سن پیری می رسند.

اکنون به وضوح میبینیم که در آینده ای که همه میدانیم با چه سرعتی فراخواهد رسید، تا کجا نیاز به برنامه ریزی فردی در حوزه بیمه بازنشستگی جهت رفاه خود داریم. شاید با کاهش و یا حداقل، متعادل نگاه داشتن نرخ تورم از رفاه نسبی برخوردار باشیم، که البته این هم فعالیت دولتی است و ما در آن نقش کمرنگی خواهیم داشت ولی می توانیم با استفاده از الگوی مناسب اقدام به داشتن بیمه نامه نموده و در آینده آسایش داشته باشیم.

«همین امروز بیمه نامه عمر تهیه نمایید»

www.gopasargad.ir





:: برچسب‌ها: بیمه پاسارگاد , بیمه عمر , بیمه عمر پاسارگاد , بیمه عمر مکمل بازنشستگی , بیمه مستمری ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بیمه عمر پاسارگاد و آدرس golifeinsurance.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 521
بازدید ماه : 758
بازدید کل : 43621
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com